Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

IMADO

Gidle

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Strona internetowa jako instrument budowania wizerunku firmy

Autor: Damian Bartnik, publikacja: 2018-07-24

Podczas prowadzenia działalności gospodarczej niezwykle istotne jest powiedzenie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”, ponieważ wizerunek firmy znacząco wpływa na jej pozycję rynkową. Wizerunek powinien stanowić element przyczyniający się do budowania bliskich relacji z klientem. Jest to niewątpliwie trudne zadanie, wymagające dużego zaangażowania i ciężkiej pracy. Komunikacja z potencjalnymi klientami może przybierać szereg różnych form. Informacje można przekazywać za pomocą drukowanych komunikatów (reklama w gazecie, szyldy reklamowe, ulotki itp.), ekspresji wizualnej (logo, ubiór pracowników, znak towarowy itp.) bądź połączenia kilku form jednocześnie (strona internetowa, billboard itp.).

Zdjęcie nr 1

Bardzo duża grupa przedsiębiorców pozyskuje nowych klientów poprzez odpowiednią reklamę, rekomendację klientów zadowolonych z zakupów bądź usług, a także dzięki Internetowi. Sieć umożliwia przedsiębiorcom kreowanie pozytywnego wizerunku za pośrednictwem szerokiego wachlarza narzędzi, przy czym dominującym instrumentem jest firmowa strona internetowa. Każdy użytkownik Internetu chce jak najszybciej odnaleźć informacje, których szuka. W sytuacji, w której internauta nie jest do końca przekonany, czego potrzebuje, nadal chce szybko przeglądać sieć i docierać do informacji w sposób logiczny. Niezwykle istotna zatem jest dokładnie przemyślana struktura oraz design zgodne z najnowszymi trendami rynkowymi. Dobra strona internetowa zaspokaja potrzeby klientów oraz jest dla nich atrakcyjna wizualnie. Aby zachęcić naszych przyszłych nabywców do tego, aby zapoznali się z treściami, jakie są nie niej zawarte, strona musi posiadać 6 podstawowych cech przedstawionych poniżej.

Konsument w centrum zainteresowania

Niezwykle istotne jest, aby w trakcie tworzenia struktury strony internetowej koncentrować się na potencjalnym odbiorcy. Konieczne jest, aby strona była prosta w obsłudze, przedstawiała jedynie sprawdzone i wiarygodne treści, zaspokajała potrzeby użytkowników oraz była przejrzysta i czytelna na wszystkich urządzeniach mobilnych.

Komunikaty, z którymi klienci będą mieli pierwszy kontakt, powinny być na tyle interesujące, aby przekonać ich do pozostania na stronie firmy jak najdłużej. Do tego celu służą zarówno różnego rodzaju slogany reklamowe, jak i znaki firmowe. Slogan powinien być łatwy do zapamiętania, spójny i prezentujący korzyści, a znak firmowy na tyle atrakcyjny wizualnie, aby w przyszłości kojarzony był z przedsiębiorstwem.

Odpowiednie zaprezentowanie oferty

Aby zachęcić potencjalnego klienta, oferta zamieszczona na stronie WWW musi być zaprezentowana jak najlepiej. Konieczne w tym celu jest zadbanie o ciekawy opis produktów bądź usług oraz o bardzo dobrą jakość zdjęć. Nie należy powielać schematów. Jeżeli konkurenci posiadają bardzo podobną ofertę, trzeba zastanowić się nad wykorzystaniem innych rozwiązań.

Zdjęcie nr 2

Przedstawienie dotychczasowych sukcesów

W dzisiejszych czasach bardzo szeroka grupa konsumentów decyduje się na skorzystanie z usług danej firmy dopiero po uprzednim sprawdzeniu opinii innych klientów. Dlatego też, aby strona wzbudzała zaufanie, warto pochwalić się dotychczasowymi osiągnięciami. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie na stronie internetowej zakładki, na której będą znajdowały się opnie klientów. Im więcej pozytywnych komentarzy, tym większe zaufanie wzbudza firma.

Zdjęcie nr 3

Nowoczesne funkcjonalności

Nowoczesna strona WWW to taka, która wszystkimi posiadanymi cechami zachęca klienta do dłuższego pozostania na niej. Ważne jest zatem, aby atrybutów było jak najwięcej. Do najczęściej używanych zaliczamy krótkie filmiki czy też animacje przedstawiające profil działalności firmy, interaktywne formularze kontaktowe, przyciski „call to action”.

Optymalizacja, pozycjonowanie, kampanie AdWords

Aby firma dobrze prosperowała w sieci, strona internetowa musi być dobrze widoczna w wyszukiwarkach. Do najpopularniejszych należy wyszukiwarka Google (w Polsce korzysta z niej około 97% użytkowników Internetu). Im dalsza jest pozycja strony WWW, tym jednocześnie mniejsza szansa na to, że dotrze ona do dużego grona odbiorców. Bardzo duża liczba użytkowników Internetu nie przegląda otrzymanych wyników znajdujących się dalej niż na 3 stronie wyszukiwarek.

Przemyślane pozycjonowanie (SEO), jak i odpowiednie kampanie AdWords (PPC) mogą przynieść dla firmy ogromne korzyści. PPC i SEO są dobrami komplementarnymi, czyli takimi, które wzajemnie się uzupełniają. Razem tworzą one całość działań oraz procesów prowadzących do osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych.


Opracował:
Damian Bartnik
IMADO

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 457 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: